tisdag, augusti 08, 2006

Lång väntan...

God kväll alla trevliga människor som besöker min blogg!
Det har varit en lång väntan för många som följer min blogg... Lusten och orken har inte varit på topp sista två veckorna. Men nu tänkte jag åtminstone skriva några rader och tala om att bloggen lever, om än långsamt...
Jag får en del förfrågningar om hur radiomässan i Olofström var. Skitbra! Åtminstone för mig. Jag hade bilen full när jag styrde kosan hem söndag kväll!
Jag tänker återkomma med mer om detta senare. Det jag kan säga, är att jag känner mig enormt lycklig över två affärer på mässan. Å ena sidan, tack till trevliga Sölvesborgaren Carl-Fredrik Nordström för affären med Tjernelds-radio från 1936 - ordninggjord och enormt välbevarad! Den är jag stolt över...
Annars var nog mässans bästa affär köpet av en Luxor radiogrammofon med trådspelare (Serenata) från 1954. Till denna medföljde 21 (!) magnefonrullar!! Alla i gott skick med roliga inspelningar från 1955-1960.
Egentligen var det ju trådrullarna jag ville åt, och jag tänkte skänka bort radiogrammofonen. Turligt nog så tog jag denna hem. Gud så söt och näpen denna är! Jag har fixat i två dagar med denna och den är i fenomenalt fint skick nu...
Bilder på denna kommer inom några dagar, tillsammans med en större mässrapport och skvaller från min samlarvärld!
Väl mött och god natt!

PS. skickar en bild på magnefonrullarna...DS.
Mina 21 nyköpta magnefonrullar - köpta för en spottstyver...