lördag, augusti 26, 2006

God morgon alla radiovänner!

Jaha, och nu har det gått ytterligare en vecka utan något inlägg på min blogg! Skäms!
Det känns som jag har massor att skriva om, men det faller tyvärr på att alla mina nya fynd är alldeles för dåligt fotograferade...
Nya prylar bli lätt stående på fel plats och alldeles för trångt placerade - ingen bra plats för att fotograferas och få en rättvis bedömning...

Idag skall vi på utflykt till Jönköping. Första anhalten är radiomuseet på tändsticksområdet.
Men, dagens höjdpunkt blir nog allt besöket hos Peter Andrén och se hans stora samling av Luxor.
Peter samlar bara märket Luxor (från Motala), och han har tydligen en imponerande samling - spännande!
Jag kommer fotografera (om jag får) och skriva om besöket lite senare här på bloggen.

Som sagt, jag har många olika sorters apparater jag köpt sista tiden som jag skulle vilja visa på bild. Men, en liten söt och nätt apparat med vrålsnyggt bord till vill jag gärna visa nu.
Radion är en svensk. Märket heter Centrum och apparaten är köpt i mitten av 50-talet. Jag köpte den av en gammal kvinna som köpte denna ny i sin ungdom...
Som sagt, den är verkligen liten och charmig, speciellt tillsammans med bordet.

Här kommer några bilder...
Ganska liten mot en "vanlig" bordsradio, eller hur?