söndag, september 09, 2007

Besök på Kornettgården!

Go' kväll alla samlarvänner!
Äntligen tillbaka vid tangentbordet för en rapport från mitt samlarliv...
Idag vill jag gärna berätta om mitt och min kära sambos besök på Kornettgården.
Igår var vi ute på en loppisvända. Resan bar mot Vadstena via Linköping. Två mil från Linköping såg vi en loppisskylt vid infarten mot Fornåsa/Skänninge. Väl där hittade vi lite roliga prylar (en ny grammofon bl.a.). Turligt nog fick vi en pratstund med ägaren. Jag berättade lite om vårt samlarintresse för honom. Då föreslog han direkt att vi bara MÅSTE besöka Kornettgården fyra kilometer bort.
Herregud! Vilket ställe! Hur har jag kunnat missat detta? Kornettgården är verkligen ett samlarparadis på jorden!

Detta ställe drivs och sköts av äkta paret Birgitta & Lars-Erik Johansson. Dom har samlat aktivt i mer än 35 år! Kornettgården är en gammal ladugård som renoverades mellan 1988-1990 för att kunna härbärgera parets alla fina gamla saker...
Här finns så mycket roligt och intressant. Gott kaffe & bröd, många roliga och genomtänkta utställningar (radioaffär, frisörsalong, skomakeri, fotoaffär, hemmiljöer, konditori mm.mm.).
Vi kände oss helt omtumlade av allt det underbara! Lars-Erik visade sig vara en helyllegrabb med båda fötterna på jorden! Helt underbar människa!
Man blir verkligen glad och överraskad över att det finns människor som detta par. Vilket jobb dom lagt ner! Allt är obeskrivligt välgjort. Städat och snyggt är det också.
40 kronor i entré till detta ställe är löjligt billigt. Denna upplevelse har inget pris!
Jag anser att ALLA någon gång måste besöka detta ställe någon gång i livet! Att ett privat initiativ som detta går att genomföra säger bara en sak; VÄRLDSKLASS!

Nedan finns några bilder vi tog på plats. Fler bilder finns att beskåda här: Klicka här!

Här ser ni en av ägarna till Kornettgården, Lars-Erik Johansson

Här ser ni Errka själv avundas alla prylarna!

Att Lars-Erik är Elvis-fantast går knappast att missa!

Läs mer om Kornettgården här.