onsdag, augusti 06, 2008

Radiogrammofonerna längtar dom också...

Hej igen, alla somriga musiclovers!

Det var länge sedan jag skrev på bloggen - igen!
Jag får allt några elaka och spydiga kommentarer mellan varven om mitt dåliga bloggande. Men, jag har drabbas av idétorka vad det gäller text och bilder på nya prylar... Tyvärr...

OBS! Jag har inte upphört med radio & radiogrammofoner (samt samla grammofonskivor). Hoppas bara på att få tillbaka den stora glädjen till samlarbranschen. Missade dessutom årets radiomässa i Olofström i slutet av Juli. Hoppas ni andra som var där kan göra ett större utlåtande om detta evenemang...? Man känner sig lite offside när man inte har någon kontakt med "dom andra" i innersta radiocirkeln...

Skönt att veta är; man behöver inte ha bråttom när det gäller gamla radioprylar. Dom är ju inte som nya elektronikprylar som blir omoderna fort. Det som är gammalt är gammalt, eller hur?

Nu ropar kära sambon att det är dags för kvällskaffet - vi hörs senare (hoppas jag...)

Bye!

PS. Tänkte jag kunde visa lite bilder som avslutning. DS.

En av de nyare objekten att renovera - en Centrum från 1956? Rolig modell!

Pampig Luxor Empire från 1948 - öppen...

Samma Luxor Empire från 1948 - stängd...

Så här kan en Dux radiogrammofon med inbyggd bokhylla se ut som kommer med bussgods...
Numera ligger denna på soptippen - tyvärr...