söndag, augusti 05, 2007

Radiolusten har återkommit!

Hej alla radiovänner & annat intresserat folk!

Äntligen har samlarlusten infunnit sig igen, efter en lång lång tid av vånda och låg motivation...
Men, nu ser jag ljuset i tunneln, åtminstone för tillfället!
Jag och kära sambon var på Radio & Telemässan i Olofström (Blekinge) förra söndagen. Där grodde samlarfröet till sig och blev starkare .
Mässan var helt OK för mig, även om jag inte köpte så mycket som planerat. Ett par gulliga bordsradioapparater och lite skivor och radiobroschyrer fick bli med hem. Tack till Knutte från Ljungby för "tjatet" att köpa dessa två radioapparater! Jag är helnöjd med dessa två!
Lite bilder från mässan kan ni se här: http://picasaweb.google.com/erik.lindblom

Idag känner jag mig lite extra glad. Köpte en ny radiogrammofon i torsdags kväll. Ett 200 kronorsfynd!
Egentligen är jag inte så förtjust i dom lite enklare radiogrammofonerna. Denna köpte jag enbart för att slakta och ta skivväxlaren! Men, vi blev kära i denna lilla och charmiga radiogrammofon!
Den fungerar klockrent också! Perfekt ljud på både vinylskivor som stenkakor. Pickupen verkar vara i väldigt gott skick. Skivväxlaren växlar perfekt och motorn går utan det minsta svaj.
Det är sådana här gånger man blir extra glad för fynden.
Erfarenheten är den att många prylar ser tråkiga ut innan en ordentlig rengöring och vaxning. Denna var tydligen ingen untantag.
Här är lite bilder på denna; En Dux från 1956 med engelskt Garrard skivverk:






I morgon skall jag visa lite bilder på mässfynden - väl mött!